Ode aan de poncho! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sjoukje en Sanne - WaarBenJij.nu Ode aan de poncho! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sjoukje en Sanne - WaarBenJij.nu

Ode aan de poncho!

Door: Sanne en Sjoukje

Blijf op de hoogte en volg Sjoukje en Sanne

28 Maart 2011 | Thailand, Bangkok

Daar zijn we alweer! Ode aan de poncho dit keer, we hadden bedacht dat we ons volgende verhaaltje wel ode aan de slaapzak konden gaan noemen. Dit omdat we deze toch het allermeeste respecteren tijdens deze reis, alleen de omstandigheden van de afgelopen dagen heeft ons onze mening doen herzien.

Sinds het vorige verhaaltje is het praktisch de hele tijd bewolkt geweest. Toch hebben we ons nog naar een eilandje hier in de buurt kunnen begeven op de mooiste dag en hebben hier gesnorkeld. Dit was fantastisch, de mooie onderwaterwereld aanschouwen vanachter onze duikbril.

Maar momenteel zijn we vol van wat anders. Sinds 3 dagen hebben we eigenlijk alleen maar water. En niet een beetje, geen nederlandse buien. Nee echte tropische regenbuien, die hier nu eigenlijk helemaal niet horen te zijn. Daarom hebben we juist deze periode uitgezocht om te reizen; gedurende februari, maart en april is het prachtig weer. Nou niet dus, deze week in ieder geval niet. De regen die continue op het eiland neer stort heeft ervoor gezorgd dat het hele eiland inmiddels begeven is van wandelende condooms! Iedereen heeft een poncho over zijn/haar hoofd getrokken. Sanne haalt het moment even naar voren dat moeders zei: Anders doe je ook een poncho in je tas en als reactie plaatste... neee dat hoeft helemaal niet ik ga naar Thailand. Wat waren wij blij geweest met deze poncho in onze tas. Want pas vannochtend, nadat we ons badend tot aan ons knieen door de ondergelopen straat hadden gewaagd, zijn we erin geslaagd een poncho op de kop te tikken.

Vooral de afgelopen nacht heeft het heel hard geregend. We wisten al dat het slecht weer zou worden en hadden daarom ook onze bootreis naar het vaste land al gepland. Op naar cambodia was het plan, zodat we later weer terug konden keren naar het zuiden als het wel mooi weer is. Want zeg nu zelf; op een eiland bivakeren terwijl het stort regent is nou niet echt wat je je voorstelt bij heerlijk backpacken in het verre oosten. Vannochtend stonden we dan ook vol goede moed op, het heeft ons welgeteld een halfuur gekost om al onze zooi weer in ons backpack te proppen. Precies een halfuur van te voren begaven we ons naar buiten, waar we bij de receptie kregen te horen dat er vandaag en morgen geen boten meer gaan naar het vaste land. Dit vanwege het slechte weer en waarschijnlijk de mogelijkheid tot het kapzeisen van de boot. Enigsinds gefrustreerd laten we onze backpacks weer op de grond zakken en besluiten om dan maar lekker uitgebreid te gaan ontbijten. Buiten aanschouwen we de ravage die het weer heeft aangericht. Complete weggetjes zijn weggespoeld, bomen zijn omgewaaid, straten zijn veranderd in grote wildwaterbanen en alles staat blank. De plannen om uitgebreid te gaan ontbijten vallen (heel ironisch) ook in het water, omdat vrijwel alle winkels en restaurants gesloten zijn.

Inmiddels bivakeren wij al gedurende 3 dagen met elkaar op 10 vierkante meter. En vrijwel alle gesprekken hebben we inmiddels 5x herhaalt. Kortom we hebben elkaar niets meer te vertellen. Dit verhaaltje heeft dan ook een andere bedoeling dan de vorige keren. Wij vragen jullie van harte om roddels, verhalen van het thuisfront, foto's van de zon of natuurlijk financiele middelen te boeken naar giro 555: Thailand onder water toe te sturen. We zijn namelijk bang dat we, aangezien we morgen ook helemaal niks te doen hebben, elkaar letterlijk dood gaan vervelen met een verhaal dat inmiddels voor de 10de keer uit de doeken wordt gedaan.. Meestal begint dit met: Wist je dat? en inmiddels zijn we zo getraind dat de andere zegt; neee vertel, ik ben eruuug benieuwd!

Foto's van dit alles zijn weer te vinden op: http://en.fotoalbum.eu/sanneensjoukjeinazie

Hier vinden jullie ook wat foto's van sexy meiden.... Eigenlijk zijn het jongens. Ergens in het begin van deze week, het lijkt al zooo lang gelden, hebben we een lady-boy show bezocht. Erg leuk en heel anders dan onze hollandse travestieten, deze "dames" hebben alles piekfijn in orde. Jaloers aanschouwen we de soepele heupbewegingen van deze heren en kunnen wij er niet bij dat sommigen van deze sexy dames zelfs een beter voorkomen heeft dan wij hebben.

Dit keer zijn wij jaloers op jullie, inmiddels hebben we begrepen dat het lente-zonnetje aan het doorbreken is daar in Nederland en wij kunnen ons echt even niet voorstellen hoe het is om lekker, en droog!, op een terrasje te zitten genietend van de zon op je huid.

Wij wagen ons weer, gelukkig gewapend met ons ponchoo's anders was het echt ondragelijk geweest, naar buiten.

• 28 Maart 2011 - 11:18

Froukje Richt:

Nou we ha hjirre hjoed ek even in buitsje hant, krekt toen we de wask bûten hingjen hienen. Maar...... nou skynt de sinne wer even!!
    De ferwoesting falt behoorlik mei fergeleken mei dat fan dêr! Weg=weg
    Hope op better waar, oars stjoer ik de sinne wol even troch...

• 28 Maart 2011 - 11:46

SJB'tje:

Stand in arnhem: Bewolkt, mar mei goeie foarspellingen foar de middei. Fannemoarn yn Ermelo: WIT GRAS! Dus nog hartstikke kald! Stean ik der yn myn t-shirt...lekker enthousiast maitiid te ferkondigjen!
    Brrrr....

Protte wille yn it wetter!

En dan nog de ald fryske spreuk fan de dei:

"Soms tinkst letter, ik fjilde my der as in fisk yn it wetter!"

• 28 Maart 2011 - 12:00

Breaking News::

De mega super grote salamander/hagedis van sjoukje is een gekko.

Om precies te zijn een 'tokeh gekko'. Hij blaft als een hond en is een van de grootste gekko soorten.
    Als je hem graag eens zou op willen pakken, niet doen ;)

Back to the studio!

• 28 Maart 2011 - 13:22

Richtsje:

Aaah, wat meitsje jim wer wat mei! Ik sjoch de opluchting op jim gesicht, no't jim de poncho haw. Uhm, verhalen.. We haw al trije lamkes thús, en der komme noch meer! Ik haw in hele grappige mail krigen, stjoer ik wol ff troch, best wol toepasselijk trouwens.. Echt lente fyn ik it noch net, hie it hjoed ferrekte kâld. Volgende wike twa toetsen.. bah :s

Hopelijk rint it wetter snel fuort ;)
    En komt it sintje der wer troch!

Troch dy fryske spreuk fan Simen Jan, komt my ek ien yn it sin:
    "Gjin gerop, gjin geklei, op is op en wei is wei" En no wer oefenje, achterstevoren!

• 28 Maart 2011 - 14:16

Jose:

Och jee... wat een water!! Zoveel heb ik de afgelopen week hier niet eens gezien!
    Ik zal geen jaloersmakend berichtje posten, jullie weten dat hier de lente aanbreekt.
    Sterkte met al het water (moet ik nog zwembandjes sturen?) & veel fun later in de sun!

Liefs!

• 30 Maart 2011 - 08:33

Hendrik:

Thailand is zelfs in het nieuws met al het water. Grote overstromingen enzo. Wel een aparte gedachte dat jullie daar nu zitten.
    Hopelijk wordt het weer snel beter.
    Groetjes,
    Hendrik

• 30 Maart 2011 - 19:10

Linda V:

Oh jee, ik hoor allemaal gekke dingen in het nieuws over dikke stortbuien jullie kant op, en dat wordt steeds erger. Gaat het daar nog allemaal goed? En gekke berichtjes, uuuh, nou wist je dat: linda haar groen-licht-gesprek heeft gehaald? En Geert Wilders zit in de rechtbank met een sjagerijnige kop. En er zijn weer lammetjes buiten, en er zijn wegwerkzaamheden bij Engelum. Nu kun je er helemaal niet meer komen! haha. Groetjes meiden, en nog heel veel plezier daaro. Hoop dat het snel ophoudt met regenen, dat doet het hier normaal gesproken al genoeg.

xx
    linda

• 06 April 2011 - 07:56

Robert:

Heb jullie reis ondertussen bijgewerkt en van al jullie belevenissen genoten. Je begrijpt wel dat Sanne haar moeder steeds erg bezorgd is. Zij wilde jullie wel een koffer vol met poncho's brengen maar twee per post lijken mij genoeg. Zwemdiploma's zijn opgestuurd. Een poncho in de backpack was inderdaad geen optie want dan hadden jullie je een breuk gesjouwd en had je moeder waarschijnlijk mee gewild om jullie backpacks te sjouwen. Wel leuk trouwens zo'n kruier, kun je pas echt genieten zonder je een breuk te tillen. Ben niet jaloers op jullie zwembad in de tuin maar de temperatuur zal wel aangenaam zijn. Kun je ook een paar van die verklede boys meenemen lijkt mij wel grappig. Je maakt wel de blits in Wergea met deze knapen. Foto's bekeken via de link. Wel handig voor een digibeet.

Groetjes Robert en Nieske